Hoe we onze ambitie waarmaken

Impact maken in buurten doen we door anders te organiseren en veranderingen aan te jagen. Met lokaal gewortelde organisaties die centraal gefaciliteerd worden. En met gedreven collega's voor wie we een aantrekkelijke werkgever zijn.

1. Anders organiseren

Resultaatgericht organiseren en doorontwikkelen zit in ons DNA.

Daardoor maken we impact in ‘onze’ gemeenten en buurten, krijgen we aanbestedingen gegund en maximaal verlengd en lukt het om resultaatafspraken binnen budget te na te komen.

We identificeren knelpunten en bedenken out-of-the-box oplossingen, die we vervolgens testen en verder ontwikkelen. Hierbij maken we gebruik van data, innovaties, methoden en inzichten. Hierdoor hebben we een koploperspositie in transformeren en innoveren weten te veroveren en die blijven we bekrachtigen en uitbreiden.

We zetten hier stevig op in door lokale uitvoeringsorganisaties te verbinden rond zowel specifieke als bredere transformatieopgaven. Dat zorgt voor meer samenhang én een sterkere doorontwikkeling van onze dienstverlening. We zoeken actief naar nieuwe technologieën, stemmen deze af op ons werk en integreren ze in onze hele bedrijfsvoering. Zo verbeteren we processen en ontstaan er nieuwe vormen van dienstverlening.

We introduceren jaarlijks digitale innovaties, waaronder AI-toepassingen die helpen om effectiever te werken, de klanttevredenheid te vergroten of de regeldruk te verlagen. We organiseren dit van onderop, omdat professionals vaak het beste weten wat er beter kan. Door daar technologische kennis aan toe te voegen en goed te monitoren met data, ontdekken we wat echt werkt. Die inzichten gebruiken we om gericht te verbeteren en onze impact te vergroten.

“We zijn met een open blik bij elkaar gaan zitten om te kijken waar we elkaar kunnen versterken. Dát is innoveren. Niet meteen beginnen over businesscases of budgetten, maar denken vanuit oplossingen voor zorgproblemen.”
- Samenwerkingspartner in zorgtechnologie
Incluzio richtte het hulpaanbod meteen in volgens de transformatiegedachte, met een breder groepsaanbod, vanuit de visie dat één-op-één-zorg niet in alle gevallen de beste zorg is. Deze collectieve manier van werken zit echt in hun DNA.
- Opdrachtgever

2. Aanjagen van verandering

We blijven niet alleen zelf transformeren, innoveren en doen, we laten ons ook horen! We tonen de impact van al onze experimenten, pilots, initiatieven en projecten door middel van data-analyse, monitoring en impactmetingen. Meten is weten en monitoren is leren en verbeteren.

Als een vernieuwing succesvol is, breiden we dat uit in onze andere opdrachten. We delen onze kennis en leiderschap met de hele keten, het hele domein en heel Nederland. Na tien jaar, een uitgebreid trackrecord en het imago als transformatie-expert worden we gezien en gehoord. We jagen verandering aan door te laten zien wat werkt en tonen thought- en change leadership.

3. Zelfstandige organisaties en centrale coördinatie en ondersteuning

We bieden zorg en ondersteuning van goede kwaliteit, die voldoet aan professionele standaarden en eigentijdse kwaliteits- en veiligheidseisen. De behoeftes, wensen, ervaringen en belangen van de inwoner staan centraal en zijn richtinggevend. Onze ondersteuning is altijd lokaal en dichtbij, zo zorgen we voor een goede verbinding. Daarom richten we zelfstandige, lokale organisaties in met operationeel eindverantwoordelijken, vakkundige professionals en ervaringsdeskundigen. Ook onze Hulp bij Huishouding en Zorg op Afstand activiteiten voeren we uit vanuit twee zelfstandige bedrijven. Deze bedrijven hebben autonomie en eigenaarschap voor de uitvoering van kerntaken.

Onze lokale organisaties faciliteren we vanuit centraal niveau met generieke processen, zodat de integraliteit vanuit de vier perspectieven geborgd wordt. Met technologie en data monitoren we prestaties en verbeteren we processen. Onze centrale organisatie ondersteunt de lokale organisaties optimaal, met een focus op tevredenheid en efficiëntie. Zo kunnen we die betrouwbare en strategische partner voor onze opdrachtgevers zijn die prestatieafspraken binnen budget nakomt, actief meedenkt en synergie bevordert door open samen te werken.

“Doordat Incluzio landelijk opereert, verbinden we kennis uit onze werkgebieden optimaal met elkaar.”
- Operationeel directeur
“Incluzio is een speler van formaat. En dat komt met verplichtingen, ook op het gebied van medewerkersbeleid met duidelijke kaders en spelregels voor transparantie en gelijkwaardigheid.”
- HR directeur

4. Aantrekkelijk werkgeverschap

We willen dat onze collega's met trots en plezier hun werk doen. Daarom investeren we in aantrekkelijk werkgeverschap door professionele autonomie, ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden en een positieve werkomgeving te bieden met veel aandacht voor vitaliteit, diversiteit en inclusiviteit.

Onze cultuur geven we bewust door aan nieuwe medewerkers via kernwaarden, onboarding en methodische leerprogramma’s.

Collega's krijgen de ruimte om een eigen koers en aanpak te bepalen. We verwachten dat onze medewerkers dagelijks verantwoordelijkheid nemen om de beste ondersteuning te bieden. Door intercollegiale toetsing en intervisie blijven we verbonden en stimuleren we elkaar om te blijven leren.